شكسپير : اگر تمام شب براي از دست دادن خورشيد گريه كني ، لذت ديدن ستاره ها را هم از دست خواهي داد . فرانسيس كافكا : قلب خانه‌اي است با دو اتاق خواب ، در يكي رنج و در ديگري شادي زندگي مي‌كند . نبايد زياد بلند خنديد چون ممكن است رنج در اتاق ديگر بيدار شود . گابريل گارسي ماركز : امروز همان فردايي است كه ديروز انتظارش را مي‌كشيدي . نيچه : بايد دنبال شادي‌ها گشت ولي غمها خودشان ما را پيدا مي‌كنند . شاتو بريان : خوشبختي توپي است كه وقتي مي‌غلتد به دنبالش مي‌رويم و وقتي توقف مي‌كند به آن لگد مي‌زنيم . جبران خليل جبران : عاشقان راستين ايمان دارند به گنجي دست يافته‌اند كه ديگران از آن بي‌بهره‌اند . شوپنهاور : ما به ندرت درباره آنچه كه داريم فكر مي‌كنيم ، در حاليكه پيوسته در انديشه چيزهايي هستيم كه نداريم . مارلون براندو : ترجيح مي‌دهم روي موتورسيكلتم باشم و به خدا فكر كنم تا اينكه در كليسا باشم و به موتورسيكلتم فكر كنم . ارد بزرگ : زيبارويي كه مي‌داند زيبايي ماندني نيست ، پرستيدني است . آنتوان دوسنت اگزوپري : نگاهت رنج عظيمي است ، وقتي به يادم مي‌آورد كه چه چيزهاي فراواني را هنوز به تو نگفته‌ام .بايزيد بسطامي : يا چنان نماي كه هستي ، يا چنان باش كه مي‌نمايي . بزرگمهر : در نظر خردمند ، شادي كه غم به دنبال دارد بي ارزش است . بتهوون : اگر مي‌خواهي خوشبخت باشي براي خوشبختي ديگران بكوش زيرا آن شادي كه ما به ديگران مي‌دهيم به دل ما برمي‌گردد . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . آلبرت انيشتين : در سقوط افراد در چاه عشق ، قانون جاذبه تقصيري ندارد . آندره ژيد : هرگز براي خوشبختي امروز و فردا نكن . بايد آهسته نوشت ، با دل خسته نوشت ، با لب بسته نوشت ، گرم و پر رنگ نوشت ، روي هر سنگ نوشت ، تا بدانند همه ، تا بخوانند همه ، كه اگر عشق نباشد ، دل نيست

۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

اثرهاي موفقيت در زندگي و شغل

افرادي در زمينه شغل و زندگي موفق‌اند كه از ويژگي‌هاي زير برخوردار باشند :
افرادي كه وقت‌شناس هستند و به زمان اهميت مي‌دهند و نيز از وقت خودشان و ديگران به خوبي استفاده مي‌كنند ، همچنين به ظاهر و آراستگي توجه داشته ، از بدپوشي و كثيفي پرهيز مي‌كنند و باور دارند كه ترفيع و موفقيت و خوشي در شغل و زندگي را بايد به دست آورند و در اين راه از تلاش و كوشش دريغ نمي‌ورزند؛ در مواجهه با مشكلات و مسائل به جاي افسوس و آه و ناله ، به يافتن راه‌حلهاي مختلف مي‌پردازند و ضمن پذيرش اشتباهات خود ، از دليل تراشي و حواله آن به ديگران خودداري مي‌كنند .
افرادي كه پيروزمندانه زندگي مي‌كنند به جاي اينكه منتظر كمك ديگران باشند ، خود به ديگران كمك مي‌كنند و در پذيرش مسئوليت‌ها منتظر درخواست و پيشنهاد نمي‌شوند ، بلكه داوطلبانه به سوي آن مي‌روند . احترام مي‌گذارند و مودب هستند .
همه انسان‌ها ذهنشان فعال است و توانايي ايجاد تعداد نامحدودي ايده را دارند . افراد موفق از ايده‌پردازي خودداري نمي‌كنند ، مغز خود را پرورش و تمرين مي‌دهند و سعي مي‌كنند ايده‌هاي بيشتر و مطلوب‌تر توليد كرده و علاوه بر آن تلاش كرده تا ايده‌هاي خود را با هم مقايسه كرده و بهترين ايده‌ها را عمل خواهدكرد .
اصول موفقيت
طرح هاي كوچك را كنار بگذاريد و براي زندگي خود اهدافي بزرگ ، ولي دست‌يافتني و نه آرماني انتخاب كنيد : هدف عالي و بزرگ شما را به تفكر ، تلاش و كوشش وا مي‌دارد ، پس سعي كنيد به اهداف بزرگ بينديشيد و موفقيت را با تمام وجود بخواهيد . همواره به خاطر داشته باشيد كه افراد موفق ، مردان و زناني جسور و با ارداه‌اند كه از مشكلات هراسي به دل راه نمي‌دهند .
از هوش و استعداد و پشتكار كمك بگيريد : يقين بدانيد به قول باكستون با استعداد متوسط اما پشتكار قوي به هر چه بخواهيد ، مي‌رسيد . همچنين شيلر مي‌گويد تنها كسي موفق مي‌شود كه به انتظار ننشيند و همه چيز را از هوش و حواس خود نخواهد . معني اين سخن اين است كه كاميابي و موفقيت زماني به دست مي‌آيد كه از هوش و استعداد ، نظم و دقت و شكيبايي و پشتكار بهره كافي گرفته شود .
شانس را جايگزين لياقت و اعتماد به نفس نكنيد و از فرصت‌ها بهره بگيريد . شانس به معناي توانايي درك موقعيت و انتخاب بهترين‌هاست . ضرب‌المثل معرف «شانس فقط يكبار در خانه آدم را مي‌زند» بيانگر همين موقعيت‌شناسي است . شانس و اقبال يعني استفاده به جا از فرصت‌هاي پيش‌آمده . همواره «خواستن ، توانستن است » را شعار خود قرار دهيد : خواستن نه به معناي ميل داشتن ، آرزو كردن و اميدوار بودن بلكه به معناي عمل كردن است . خواستن يعني اراده كردن و اراده كردن ، يك فرمان دروني است كه عمل به آن موفقيت را به بار خواهدآورد .
نمي‌توانم ، نمي‌أانم و نمي‌شود را از ذهنتان بيرون بريزيد : در دنياي انسان‌ها غير ممكن وجود ندارد و انجام هر كار به شرط داشتن اراده قوي ، امكان‌پذير است و مطمئن باشيد كه با اراده ، مقاومت ، شكيبايي و انتخاب راه درست به سوي مقصد و تصميم‌گيري به موقع ، انجام هر كاري ممكن مي‌شود .