شكسپير : اگر تمام شب براي از دست دادن خورشيد گريه كني ، لذت ديدن ستاره ها را هم از دست خواهي داد . فرانسيس كافكا : قلب خانه‌اي است با دو اتاق خواب ، در يكي رنج و در ديگري شادي زندگي مي‌كند . نبايد زياد بلند خنديد چون ممكن است رنج در اتاق ديگر بيدار شود . گابريل گارسي ماركز : امروز همان فردايي است كه ديروز انتظارش را مي‌كشيدي . نيچه : بايد دنبال شادي‌ها گشت ولي غمها خودشان ما را پيدا مي‌كنند . شاتو بريان : خوشبختي توپي است كه وقتي مي‌غلتد به دنبالش مي‌رويم و وقتي توقف مي‌كند به آن لگد مي‌زنيم . جبران خليل جبران : عاشقان راستين ايمان دارند به گنجي دست يافته‌اند كه ديگران از آن بي‌بهره‌اند . شوپنهاور : ما به ندرت درباره آنچه كه داريم فكر مي‌كنيم ، در حاليكه پيوسته در انديشه چيزهايي هستيم كه نداريم . مارلون براندو : ترجيح مي‌دهم روي موتورسيكلتم باشم و به خدا فكر كنم تا اينكه در كليسا باشم و به موتورسيكلتم فكر كنم . ارد بزرگ : زيبارويي كه مي‌داند زيبايي ماندني نيست ، پرستيدني است . آنتوان دوسنت اگزوپري : نگاهت رنج عظيمي است ، وقتي به يادم مي‌آورد كه چه چيزهاي فراواني را هنوز به تو نگفته‌ام .بايزيد بسطامي : يا چنان نماي كه هستي ، يا چنان باش كه مي‌نمايي . بزرگمهر : در نظر خردمند ، شادي كه غم به دنبال دارد بي ارزش است . بتهوون : اگر مي‌خواهي خوشبخت باشي براي خوشبختي ديگران بكوش زيرا آن شادي كه ما به ديگران مي‌دهيم به دل ما برمي‌گردد . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . آلبرت انيشتين : در سقوط افراد در چاه عشق ، قانون جاذبه تقصيري ندارد . آندره ژيد : هرگز براي خوشبختي امروز و فردا نكن . بايد آهسته نوشت ، با دل خسته نوشت ، با لب بسته نوشت ، گرم و پر رنگ نوشت ، روي هر سنگ نوشت ، تا بدانند همه ، تا بخوانند همه ، كه اگر عشق نباشد ، دل نيست

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

مثبت انديشي كليد موفقيت

مثبت انديشي به همراه خود صلح ، آرامش ، موفقيت ، بهبود در روابط و سلامت جسمي را به دنبال دارد . با اتكا به تفكرات مثبت كارهاي روزمره را راحت‌تر مي‌توان به پايان رساند ، زندگي روشني در انتظارتان خواهد بود و در نهايت شادي و رضايت بيشتري پيش رويتان قرار خواهد گرفت . مثبت انديشي فرايندي همه‌گير است . افرادي كه در كنار شما هستند ، از تفكرات و حالات دروني شما تأثير مي‌پذيرند . سعي كنيد تا جايي كه مي‌توانيد به خوشحالي ، موفقيت و سلامتي فكر كنيد . با چنين طرز تفكري ديگران تمايل پيدا مي‌كنند تا شما را در كارهايتان ياري كنند . آنها از امواج مثبتي كه شما از خود ساطع مي‌كنيد به شدت لذت مي‌برند . به منظور بهره‌گيري تمام و كمال از انرژي مثبت دروني ، شما ملزم هستيد تا تغييراتي را در درون خود ايجاد كنيد ، نتيجه موفقيت آميز تمام تلاش‌هاي خود را از ابتدا در ذهنتان مجسم نماييد و همچنين از هرگونه اقدام لازمي براي تثبيت موفقيت‌تان مضايقه نكنيد .
مثبت گرايي مؤثر
چنين طرز فكري خيلي بيشتر از تكرار چند جمله مثبت و يا اينكه دائماً به خودتان تلقين كنيد همه چيز به خوبي پيش خواهد رفت ، مي‌باشد . بايد طرز تفكر و نگرش خود را به طور كلي تغيير دهيد و در عميق‌ترين لايه‌هاي مغزي خود ، انرژي مثبت را جايگزين كنيد . مثبت انديشي موقتي آن هم تنها براي چند لحظه كوتاه ، چيزي عايدتان نخواهدكرد . بايد ترس‌هاي خود را كنار بگذاريد و سست ارادگي و بي‌عقيدگي را از خود دور كنيد . در اينجا به نكاتي اشاره مي‌كنم كه با استفاده از آن به راحتي مي‌توانيد قدرت مثبت انديشي را در خود افزايش دهيد :
در مكالمه‌هاي دروني فقط از عبارات مثبت استفاده كنيد . از لغاتي نظير من مي‌توانم ، من قادر هستم ، چنين چيزي ممكن است و از عهده انجام آن برمي‌آيم استفاده كنيد .
همواره شادي ، قدرت و موفقيت را در وجود خود زنده نگه داريد .
از افكار منفي به شدت دوري كنيد . با حفظ آرامش ، ذهن خود را از منفي‌گرايي منحرف سازيد و آنها را با افكار سازنده و شادي‌بخش جايگزين كنيد .
در هنگام صحبت كردن با ديگران از لغاتي استفاده كنيد كه حس احترام ، شادي و موفقيت را در آنها زنده كند .
پيش از اينكه هر يك از پروژه‌هاي خود را عملي كنيد ، نتيجه موفقيت‌بخش آن را در ذهن خود مجسم كنيد . اگر اين كار را با تمركز و ايمان كامل انجام دهيد ، مطمئناً از نتيجه بدست آمده شگفت زده خواهيد شد .
سعي كنيد حداقل روزي يك بار ، يك صفحه از اشعار اميدبخش ادبي را مطالعه كنيد .
فيلم و سريال‌هايي را تماشا كنيد كه باعث ايجاد خوشحالي در شما مي‌شوند .
با افرادي معاشرت كنيد كه خودشان منشاء نيروهاي مثبت هستند .
فقط مثبت فكر كنيد و در افكار خود تنها نتايج مثبت را مورد محاسبه قرار دهيد . اگر در حال حاضر زندگي بر وفق مراد شما نيست ، مطمئن باشيد كه با مثبت‌انديشي مي‌توانيد همه چيز را تغيير دهيد .