شكسپير : اگر تمام شب براي از دست دادن خورشيد گريه كني ، لذت ديدن ستاره ها را هم از دست خواهي داد . فرانسيس كافكا : قلب خانه‌اي است با دو اتاق خواب ، در يكي رنج و در ديگري شادي زندگي مي‌كند . نبايد زياد بلند خنديد چون ممكن است رنج در اتاق ديگر بيدار شود . گابريل گارسي ماركز : امروز همان فردايي است كه ديروز انتظارش را مي‌كشيدي . نيچه : بايد دنبال شادي‌ها گشت ولي غمها خودشان ما را پيدا مي‌كنند . شاتو بريان : خوشبختي توپي است كه وقتي مي‌غلتد به دنبالش مي‌رويم و وقتي توقف مي‌كند به آن لگد مي‌زنيم . جبران خليل جبران : عاشقان راستين ايمان دارند به گنجي دست يافته‌اند كه ديگران از آن بي‌بهره‌اند . شوپنهاور : ما به ندرت درباره آنچه كه داريم فكر مي‌كنيم ، در حاليكه پيوسته در انديشه چيزهايي هستيم كه نداريم . مارلون براندو : ترجيح مي‌دهم روي موتورسيكلتم باشم و به خدا فكر كنم تا اينكه در كليسا باشم و به موتورسيكلتم فكر كنم . ارد بزرگ : زيبارويي كه مي‌داند زيبايي ماندني نيست ، پرستيدني است . آنتوان دوسنت اگزوپري : نگاهت رنج عظيمي است ، وقتي به يادم مي‌آورد كه چه چيزهاي فراواني را هنوز به تو نگفته‌ام .بايزيد بسطامي : يا چنان نماي كه هستي ، يا چنان باش كه مي‌نمايي . بزرگمهر : در نظر خردمند ، شادي كه غم به دنبال دارد بي ارزش است . بتهوون : اگر مي‌خواهي خوشبخت باشي براي خوشبختي ديگران بكوش زيرا آن شادي كه ما به ديگران مي‌دهيم به دل ما برمي‌گردد . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . آلبرت انيشتين : در سقوط افراد در چاه عشق ، قانون جاذبه تقصيري ندارد . آندره ژيد : هرگز براي خوشبختي امروز و فردا نكن . بايد آهسته نوشت ، با دل خسته نوشت ، با لب بسته نوشت ، گرم و پر رنگ نوشت ، روي هر سنگ نوشت ، تا بدانند همه ، تا بخوانند همه ، كه اگر عشق نباشد ، دل نيست

۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

راهكارهاي مناسب جهت ايجاد آرامش در زندگي

اگر مي خواهيد بدون دغدغه و با آرامش زندگي كنيد ، استرس و فشارهاي رواني محيط زندگي خود را به حداقل برسانيد و به بهترين نحو از عهده وظايف روزمره تان برآييد ، به اين توصيه ها عمل كنيد :
  • به توانايي هاي جسمي و رواني خود توجه كنيد و بيش از حد از خودتان انتظار نداشته باشيد . به ياد داشته باشيد كه ظرفيت هر فرد با افراد ديگر متفاوت است ؛ از اين رو ، خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد و فقط خودتان باشيد .

  • آنچه را كه فكر مي كنيد درست است ، انجام دهيد . نگران نباشيد كه ديگران در مورد شما چگونه مي انديشند و در يك كلام ، خود را از قيد طرز تلقي مردم نسبت به خود برهانيد و اسير حرف مردم نباشيد . هر فردي براي رشد و تعالي خود به نظرات و عقايد ديگران نيازمند است ، اما اين نظرات را صرفا به عنوان اطلاعات بپذيريد ، نه قضاوت و داوري .

  • به خودتان خيلي سخت نگيريد و مقررات سخت و انعطاف ناپذير وضع نكنيد . نظم و انضباط خوب است ، اما به شرط آنكه آزاردهنده نباشد و آسايش را از شما و اطرافيانتان سلب نكند .

  • نگران نباشيد كه چرا به همه كارها بطور همزمان نمي‌رسيد ، سعي نماييد در اجراي كارهاي مهم پيشرفت كنيد . براي انجام كارها اولويت ها را تعيين نماييد و اصل مهم و مهم ترين را هيچگاه فراموش نكنيد . از اين رو ، كارها را در ذهن خود طبقه بندي نماييد و از مهم ترين شروع كنيد .

  • قبل از اينكه اتفاقي بيفتد يا خبر بدي برسد نگران و دلواپس نشويد . براي اتفاقي كه نيفتاده ، بي جهت حرص و جوش نخوريد . به مشكلات ، درگيري ها و تغييرات به عنوان مسائل عادي زندگي بنگريد ، نه بعنوان تهديد و يك موقعيت مخاطره آميز . احساس مسئوليت با احساس نگراني متفاوت است ، سعي كنيد با تمرين احساس مسئوليت را در خود تقويت كرده و نگراني را فراموش كنيد .
  • استراحت را فراموش نكنيد . تفريح ، مسافرت ، ورزش و به ديدن دوستان و بستگان رفتن ، روحيه خسته و كسل شما را ترميم مي‌كند و به روحتان آرامش مي‌بخشد .