شكسپير : اگر تمام شب براي از دست دادن خورشيد گريه كني ، لذت ديدن ستاره ها را هم از دست خواهي داد . فرانسيس كافكا : قلب خانه‌اي است با دو اتاق خواب ، در يكي رنج و در ديگري شادي زندگي مي‌كند . نبايد زياد بلند خنديد چون ممكن است رنج در اتاق ديگر بيدار شود . گابريل گارسي ماركز : امروز همان فردايي است كه ديروز انتظارش را مي‌كشيدي . نيچه : بايد دنبال شادي‌ها گشت ولي غمها خودشان ما را پيدا مي‌كنند . شاتو بريان : خوشبختي توپي است كه وقتي مي‌غلتد به دنبالش مي‌رويم و وقتي توقف مي‌كند به آن لگد مي‌زنيم . جبران خليل جبران : عاشقان راستين ايمان دارند به گنجي دست يافته‌اند كه ديگران از آن بي‌بهره‌اند . شوپنهاور : ما به ندرت درباره آنچه كه داريم فكر مي‌كنيم ، در حاليكه پيوسته در انديشه چيزهايي هستيم كه نداريم . مارلون براندو : ترجيح مي‌دهم روي موتورسيكلتم باشم و به خدا فكر كنم تا اينكه در كليسا باشم و به موتورسيكلتم فكر كنم . ارد بزرگ : زيبارويي كه مي‌داند زيبايي ماندني نيست ، پرستيدني است . آنتوان دوسنت اگزوپري : نگاهت رنج عظيمي است ، وقتي به يادم مي‌آورد كه چه چيزهاي فراواني را هنوز به تو نگفته‌ام .بايزيد بسطامي : يا چنان نماي كه هستي ، يا چنان باش كه مي‌نمايي . بزرگمهر : در نظر خردمند ، شادي كه غم به دنبال دارد بي ارزش است . بتهوون : اگر مي‌خواهي خوشبخت باشي براي خوشبختي ديگران بكوش زيرا آن شادي كه ما به ديگران مي‌دهيم به دل ما برمي‌گردد . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . آلبرت انيشتين : در سقوط افراد در چاه عشق ، قانون جاذبه تقصيري ندارد . آندره ژيد : هرگز براي خوشبختي امروز و فردا نكن . بايد آهسته نوشت ، با دل خسته نوشت ، با لب بسته نوشت ، گرم و پر رنگ نوشت ، روي هر سنگ نوشت ، تا بدانند همه ، تا بخوانند همه ، كه اگر عشق نباشد ، دل نيست

۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

راه خود را از ميان دگرگوني بيابيد

روانشناسان كشف كرده اند كه انسان ها به صورت ذاتي دگرگوني و تازگي را دوست دارند . اما هنوز بسياري از ما سعي مي‌كنيم در لنگرگاه امني كه اكنون هستيم ، بمانيم تا اينكه دل به امواج روزگار بسپاريم . همه ما فكر مي‌كنيم اگر در دنياي شناخته شده‌ها بمانيم ، امنيت و آسايش و حتي شادي بيشتري داريم . اما بدانيد كه هيچ چيز نمي‌تواند از قدرت باور و ايمان باارزش‌تر باشد . خودداري از دگرگوني و پيشرفت براي انسان بسيار مخاطره آميز است . بله رو به رو شدن با ناشناخته‌ها به نظر ترسناك مي‌رسد و همين حركت از مسير عادي و معمول هميشگي به يك راه جديد ، گيج كننده نيز مي‌باشد . اما در همين جاي عجيب و ترسناك ، جايي است كه موقعيت‌ها و پيشرفت در آن وجود دارد . وقتي كه با دگرگوني‌ها مواجه مي‌شويد ، هنگام آموختن است نه فرار ! در زير چند نكته براي پيدا كردن راه در هنگام دگرگوني ارائه مي‌شود :

به شدت مطالعه كنيد
شايد باارزش‌ترين چيزي كه هر پدري براي فرزندش به يادگار مي‌گذارد ، كتابخانه‌اش باشد . كافيست در هر كتاب يك انديشه يا طرز فكر براي ارتقاء سطح زندگي بيابيد . احتمالاً كسي قبلاً در شرايطي كه شما اكنون داريد بوده است و يا شايد مسئله‌اي كه شما اكنون با آن دست به گريبان هستيد ، قبلاً توسط كسي حل شده باشد . پس عاقل باشيد و از تجربيات ديگران استفاده كنيد .
روزنوشت
براي اينكه بتوانيد درك درستي از زندگي خود داشته باشيد ، احتياج به يك بازتاب مناسب داريد . براي اين منظور هيچ چيز بهتر از آن نيست كه يك تكه كاغذ برداريد و افكار خود را بنويسيد .
گفت و گو
هيچ چيز مانند يك گفت و گوي با ارزش شما را تهييج نمي‌كند . يك برنامه گفت و گو با افرادي كه شما را مجذوب مي‌كنند و حتي با افرادي كه باعث دلسردي شما مي‌شوند ، بچينيد . يك گفت و گوي محترمانه با افرادي كه با شما موافق نيستند ، سبب مي‌شود از آنها چيزهاي جديد بياموزيد .
كمي ماجراجويي كنيد
غذاهاي جديد را انتخاب كنيد ، به يك موزه برويد ، به محل كار دوستان خود برويد ، به طبيعت برويد و مقداري از وقت خود را آنجا بگذرانيد و كارهايي از اين قبيل انجام دهيد .اين به شما كمك مي‌كند خلاق تر باشيد . ماجراجويي به شما كمك مي‌كند دنيا را از دريچه‌اي جديد ببينيد و بعضي مواقع به همين سادگي يك فكر عالي به نظرتان مي‌رسد .
بياموزيد
امروزه كتاب‌ها ، مقالات و برنامه هاي آموزشي در زمينه موفقيت به فراواني در بازار يافت مي‌شوند . آنكه سريع‌تر مي‌آموزد ، برنده است . هيچ چيز مانند آموختن نمي‌تواند به شما در دگرگوني و ايجاد تغيير كمك كند .